Meldingen beheren via de Online Servicedesk

Als je school gebruik maakt van MOO Suite, kun je de Online Servicedesk bereiken via het menu aan de linkerkant. Maakt je school geen gebruik van Startportaal? Dan kun je als leerkracht of ICT-coƶrdinator een inlog aanvragen via onze website en daarmee inloggen.

file-h892EFNzvK.png
Hoofdscherm Online Servicedesk

Als de Online Servicedesk is geopend zie je een handig overzicht waarin je kunt zoeken, direct zien welke meldingen er nog open staan en een handig menu aan de linkerkant.

Mijn dashboard

In mijn dashboard vind je een overzicht van de ongeclassificeerde meldingen, incidenten en serviceverzoeken die door jou of iemand anders binnen je school aan ons kenbaar zijn gemaakt.

Selecteer een melding, incident, of serviceverzoek uit de lijst en klik vervolgens op   Toon referenties. Hiermee zie je eenvoudig welke incident(en) of serviceverzoek(en) er zijn voortgekomen uit de betreffende melding, incident of serviceverzoek.

Nieuwe melding

file-EAACmyotFi.png
Contact data

Klik op Nieuwe melding om een nieuw serviceverzoek of incident te melden. 

Allereerst zie je de contact data; deze zijn automatisch al ingevuld.

file-lRo6YyCgBU.png
Nieuwe melding maken

Vul hier de melding in. Maak hierbij de titel niet te lang, maar wees concreet.

Titel voorbeeld: Tegel rekensoftware groep 4 ontbreekt bij leerlingen groep 4.

Bij de omschrijving geef je een toelichting. Hoe meer informatie de servicedesk heeft, hoe sneller ze aan de slag kunnen en hoe sneller het is opgelost. Neem bijvoorbeeld het rekensoftware voorbeeld. Het is handig als je ook noteert om welke leerling het gaat en of de software onzichtbaar is in Basispoort en/of Startportaal. Wees dus zo concreet en compleet mogelijk.


Mijn Ongeclassificeerde meldingen

Onder Mijn ongeclassificeerde meldingen zie je de meldingen die zijn gedaan, maar die nog niet geclassificeerd zijn bij de servicedesk. Deze meldingen zijn nog niet verdeeld onder de specialisten.

Mijn incidenten

Onder Mijn incidenten vind je de meldingen die geclassificeerd zijn bij de servicedesk als incident. Een incident is een probleem, bijvoorbeeld wanneer iets niet werkt of ontbreekt.

Mijn serviceverzoeken

Onder Mijn serviceverzoeken vind je de meldingen die geclassificeerd zijn bij de servicedesk als een serviceverzoek. Meestal is dit een vraag of verzoek, bijvoorbeeld wanneer er een nieuw e-mailadres aangemaakt dient te worden.

Servicerapport

Onder Servicerapport kun je een overzicht zien van de meldingen die je hebt gedaan binnen een bepaald tijdvak. Deze data kun je aanklikken in het venster en dan verschijnt er een overzicht.

Je krijgt ook per mail een melding als er iets aan de melding is toegevoegd.

Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.